Eğitimde Teknoloji

İnsanlık tarihini incelediğimizde teknolojik gelişimlerin ne kadar önemli bir yerinin olduğunu görebiliriz. Mağaralara resim yapmaktan Mars'a koloni kurmaya gelindi. Bu insanlık tarihi için kısa ama şuanda yaşayanlar için uzun bir süreç.

Eğitim'de bu gelişmelerden yavaş yavaş olsa da artık etkilenmekte ve bu etkilenme her geçen gün daha fazla artmakta. Bu nokta da sizlere yardımcı olabilmek için yapılan araştırmaları ve yazıları aşağıda sizinle paylaşıyoruz.


Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknolojiyi Kullanabilme Özgüvenlerinin Tespiti

Yıl: Aralık 2009
Yazanlar: Naki ERDEMİR, Hasan BAKIRCI, Ecevit EYDURAN

Özet: Yüksek Öğretim Kurumlarında öğretim amaçlı teknoloji kullanımı son on yılda artmıştır, ancak eğitim ve öğretimde ilgili problemler hala gündemdedir. Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretimde interneti, bilgisayarı ve öğretim amaçlı teknolojiyi faklı değişkenlere göre kullanabilme ve hazırlayabilme beceri düzeyleri hakkındaki görüşlerini tespit etmektir. Çalışma iki eğitim fakültesinde öğrenim gören ilköğretim matematik, fen bilgisi, sosyal bilgiler, okulöncesi, sınıf ve Türkçe öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 325 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Ölçek olarak, 29 maddelik Likert tipi Teknoloji Tutum Ölçeği kullanılmıştır.

Erişmek için tıklayın


Eğitimde Teknoloji Kullanımı

Yıl: 2003
Yazan: Prof. Dr. Petek AŞKAR

Özet: Bu bildiride, eğitimde teknoloji kullanımı, George Basalla’nın teknolojinin evrimi kuramının temel parametreleri olan çeşitlilik, süreklilik, inovasyon ve ayıklanma kavramları ışığında incelenecektir. Ayrıca , eğitim süreçlerini etkileyen “teknolojinin” tarihsel gelişimine kısaca bakılacak; böylece teknolojinin eğitim süreçlerine etkisi değerlendirilirken geniş bir perspektif çizilmeye çalışılacaktır.

Erişmek için tıklayın


Eğitimde Yeni İletişim Teknolojileri

Yıl: 2004
Yazan: Doç. Dr. Şahin KARASAR

Giriş: İçinde bulunulan bilgi çağının en belirgin özellikleri arasında bilim, hızlı teknolojik değişmeler ve küreselleşme sayılabilir. Üretimde sermaye “bilgi” olmuş, elektrik enerjisinin yerini nükleer enerji almış ve iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte, “ulaşım-erişim” daha kolaylaşmıştır. Artan nüfus ve gereksinimlere cevap verebilmek için, her konuda, büyük kitlelerle iletişim kurma gereği doğmuştur. Bu kitlelerle ucuz ve etkili iletişim kurabilmenin önemli yollarından biri olarak, yeni iletişim teknolojilerinin kullanılması gündeme gelmiştir. İçinde bulunulan çağa iletişim çağı denmesinin ana nedenlerinden biri de, iletişim teknolojisindeki yeniliklerin günlük yaşama hızla girmesidir.

Erişmek için tıklayın


Eğitimdeki Yenilikçi Teknolojiler: Bulut Teknolojisi

Yıl: 2003
Yazan: Yrd. Doç. Dr. M. Tuncay Sarıtaş

Özet: Yaşamımızın hemen her alanına girmiş bulunan bilişim teknolojilerinin, hem günlük işlerimizi hem de iş ve eğitim faaliyetlerimizi gerçekleştirmedeki desteği yadsınamayacak derecede önemli bir role sahiptir. Son zamanlarda adını sıkça duymaya başladığımız yenilikçi teknolojilerden biri olan Bulut Teknolojisi (Cloud Computing) de bilişim teknolojileri sektöründe yenilikçi servisler oluşturmaktadır. Çeşitli bilişim uygulama ve servislerin internetteki bir sunucuda (bulutta) bulunup, internete bağlı herhangi bir cihaz ile bu uygulama ve servislerin çalıştırılması olarak tanımlanan “Bulut Teknolojisi” ile altyapı hizmetleri, platform hizmetleri ve yazılım hizmetleri sunulabilmektedir.

Erişmek için tıklayın


Öğretmenlerin Yeni Bilgi Teknolojileri Kullanımında Yükseköğretimin Etkisi: İstanbul Okulları Örneği

Yıl: 2003
Yazan: Yavuz Akpınar

Özet: Teknolojik gelişmeler ve değişmeler, eğitim kurumlarının yapı ve işlevlerini etkilemektedir. Öğretmen yetiştiren kurumların öğretmenlere bilgi teknolojilerinin değişik, en etkili ve en ekonomik kullanımlarını öğretecek şekilde sürekli yenilenen kurslar düzenlemesi gerekmektedir. İşte bu araştırma İstanbul metropolündeki okulöncesi, ilk ve orta öğretim kurumlarında hizmet veren öğretmenlerin okul etkinliklerinde teknolojik olanaklardan ne derece yararlandıklarını ve bu konuda aldıkları yükseköğretimin ne denli etkili olduğunu belirlemeye çalışmıştır.

Erişmek için tıklayın


Teknoloji ve Derslerde Teknoloji Kullanımına Yönelik VeliTutum Ölçeği Geliştirilmesi ve Tablet PC Uygulaması

Yıl: 2012
Yazan: İsmail KENAR

Özet: Bu araştırmada, ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrenci velilerinin teknoloji ve derslerde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarını ölçmek için Likert tipi geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve bu ölçek kapsamında öğrenci velilerinin ilköğretim okullarında tablet PC kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Ölçek geliştirme aşamasında mevcut ölçekler incelenmiş, uzman görüşlerine başvurulmuş ve tutum maddeleri belirlenerek taslak ölçek oluşturulmuştur. Taslak ölçek Uşak İl Merkezi Sesli ve Mehmetçik ilköğretim okullarında 4. ve 5. sınıfta okuyan 134 öğrenci velisine uygulanarak geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır.

Erişmek için tıklayın


Öğretmen ve Öğrenci Bakış Açısıyla Tablet PCve Etkileşimli Tahta Kullanımı: FATİH ProjesiDeğerlendirmesi

Yıl: 2013
Yazanlar: Sönmez PAMUK, Recep ÇAKIR, Mustafa ERGUN, H. Bayram YILMAZ, Cemalettin AYAS

Özet: Bu çalışmanın temel amacı FATİH projesinin yürütüldüğü okullardaki katılımcı paydaşların (öğretmen ve öğrenci) bakış açısından projenin bir değerlendirilmesini yapmaktır. Proje kapsamında dağıtılan etkileşimli tahta ve tablet bilgisayarların öğretmen ve öğrenciler tarafından hangi amaçlarla ve ne sıklıkla kullanıldığı, pilot uygulamada ortaya çıkan sorun ve eksikliklerin neler olduğu incelenmiştir. Bu kapsamda Samsun, Yozgat, Kayseri ve İzmir illerinde pilot okul olarak seçilen 11 okulda projeye katılan öğretmen ve öğrencilerin görüşleri; anketler, yarı yapılandırılmış mülakatlar, sınıf içi gözlemler ve odak grup görüşmelerle toplanmış olup karma araştırma yöntemi prensiplerine göre analiz edilmiştir. 

Yıl: 2003
Yazanlar: Ahmet BACANAK, Orhan KARAMUSTAFAOĞLU, Sacit KÖSE

Özet: Toplumun ihtiyaçları doğrultusunda gelişen teknolojinin, toplumu oluşturan bireyler tarafından anlaşılması gerekmektedir. Teknoloji okuryazarı olan bir birey, toplumla olan ilişkilerini kolaylıkla anlayabilir. Bu bağlamda, ilerlemenin önemli bir boyutunu oluşturan eğitim alanında, ilköğretimden yükseköğretime kadar her seviyedeki ‘teknoloji eğitimi’ çağın gereklerine uygun olarak yeniden düzenlenip öğretim programlarında daha ağırlıklı olarak yer almalıdır

0 yorum:

Yorum Gönder